KALİTE EKİBİMİZ
KALİTEDEN SORUMLU BAŞHEKİM YARDIMCISI: Dr. Fikriye BAŞARAN
KALİTE YÖNETİM DİREKTÖRÜ: Uzm. Hemşire Arzu TAŞDEMİR
KALİTE BİRİMİ:
Zeynep AKIN
Irmak ONUR
Sedef ERKAL
TEMEL GÖREV VE SORUMLULUKLARIMIZ
- Sağlıkta Kalite Standartları (Rev 6.1) çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlamak,
- Verimlilik Yerinde Değerlendirme Rehberi doğrultusunda yapılması gereken faaliyetleri yürütmek, Verimlilik Yerinde Değerlendirmeleri için ilgili birimlerle koordineli çalışarak değerlendirmelere hazır hale getirmek,
- Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaları takip etmek,
- Öz değerlendirmeleri yönetmek,
- İstenmeyen Olay Bildirim Sistemine ilişkin süreçleri yönetmek,
- Hasta ve çalışan memnuniyetinin ölçülmesine yönelik çalışmaları (anket uygulamaları, anket sonuçlarının değerlendirilmesi, anket sonuçlarına yönelik iyileştirme çalışmaları, hasta ve çalışan geri bildirimlerinin alınması gibi.) yönetmek,
- Risk yönetimine ilişkin süreçleri yönetmek,
- Sağlıkta Kalite Standartları çerçevesinde dokümanların yönetimini sağlamak,
- Kalite göstergelerine yönelik süreçleri yönetmek,
- Sağlıkta Kalite Standartları çerçevesinde belirlenen komitelere üye olarak katılmak,
- SKS çerçevesinde belirlenen komitelere üye olarak katılmak.
FAALİYETLERİMİZ
REHBERLİK VE KOORDİNASYON:
Kalite Yönetim Direktörlüğü olarak birincil görevi kalite geliştirme faaliyetlerinin yürütülmesinde son derece önemli rol oynayan komiteleri, ekipleri ve bölüm kalite sorumluları ile birlikte koordineli çalışarak onlara yardımcı olmaktadır. Kalite Yönetim Direktörlüğümüz Sağlıkta Kalite, Akreditasyon ve Çalışan Hakları Dairesi Başkanlığı ve Verimlilik ve Kalite Uygulamaları Dairesi Başkanlığı tarafından yürütülen değerlendirmeler ile ilgili tüm süreçlerde rehberlik etmektedir.
ÖZ DEĞERLENDİRME FAALİYETLERİ
Kalite Yönetim Direktörlüğü Sağlıkta Kalite Standartları (Rev 6.1) gereği hastanemizde gerçekleştirilen Öz Değerlendirme faaliyetleri için hazırlanan takvim doğrultusunda bölümleri önceden bilgilendirir, oluşturulan Öz Değerlendirme Ekibi ile birlikte değerlendirmeleri gerçekleştirir ve hazırlanan rapor doğrultusunda üst yönetimi ve birimleri bilgilendirir, açılan düzeltici önleyici faaliyetleri takip eder. Tüm öz değerlendirme süreci Kalite Yönetim Direktörlüğü sorumluluğunda olup, hastanemizin kendini değerlendirme fırsatını sunmaktadır.
İSTENMEYEN OLAY BİLDİRİM SİSTEMİ
Hastanemizde İstenmeyen Olay Bildirim Sistemi, hasta ve çalışanların güvenliğini tehdit edebilecek her türlü olayı (ramak kala ya da gerçekleşen istenmeyen olaylar) kapsayacak şekilde düzenlenmiştir. HBYS üzerinden yapılan bildirimler doğrultusunda bildirimi yapılan her türlü olayı Kalite Yönetim Direktörlüğü değerlendirir ve sorunu çözümlemesi için ön görülen birim sorumlusuna yönlendirilir ayrıca tüm bildirimler gruplandırılarak ilgili komite/ekip toplantılarında tekrar gündeme getirilir ve bildirim ile ilgili yapılmış olan faaliyetler gözden geçirilir. Kalite Yönetim Direktörlüğü yapılmış olan tüm bildirimleri kapanana kadar takip eder faaliyetin çözümlenmesi için daha uzun bir zamana ihtiyaç duyuluyorsa düzeltici önleyici faaliyet formu üzerinden takibini gerçekleştirir.
GÖSTERGE YÖNETİMİ
Kalite Yönetim Direktörlüğümüz Sağlıkta Kalite, Akreditasyon ve Çalışan Hakları Dairesi Başkanlığı tarafından yayımlanan Gösterge Yönetimi Rehberi doğrultusunda takip edilmesi gereken tüm göstergeleri gösterge sorumluları ile birlikte takip eder ve bütün aşamalarında önemli rol oynar. Göstergelerin veri toplama sürecini, verilerin analizini, analiz sonrası iyileştirme çalışmalarının yürütülmesi gösterge sorumluları ile birlikte Kalite Yönetim Direktörlüğümüzün sorumluluğundadır.
DOKÜMAN YÖNETİMİ
Hastanemizde kullanılan tüm dokümanlara Sağlıkta Kalite, Akreditasyon ve Çalışan Hakları Dairesi Başkanlığı tarafından yayımlanan Doküman Yönetim Rehberi doğrultusunda kayıt altına alınarak, gruplandırılır. Tüm çalışanlar, dokümanlara hastanemiz intranet sistemi üzerinden ortak ağ ile ulaşmaktadır. Ayrıca belirlenen periyodlarda sahadaki dokümanların güncelliği kontrol edilerek kalite yönetim direktörlüğü kontrolünden geçmemiş dokümanların kullanılması engellenir.
Hastanemizde tüm panolara asılan dokümanlar belirli bir kontrol ve düzen çerçevesinde asılmaktadır. Dokümanların kontrolü, Kalite Yönetim Birimi tarafından sağlanır.
HASTA VE ÇALIŞAN MEMNUNİYETİNİN ÖLÇÜLMESİNE YÖNELİK ÇALIŞMALAR
Hastanemizde Sağlıkta Kalite, Akreditasyon ve Çalışan Hakları Dairesi Başkanlığı tarafından yayımlanan Anket Uygulama Rehberi doğrultusunda yatan, ayaktan, acil ve diyaliz memnuniyet anketleri uygulanır. Anketler aylık olmak üzerinde Hasta Memnuniyet Anket Değerlendirme Ekibi görüşülür ve gerekli iyileştirme çalışmaları başlatılır. Çalışan memnuniyet anketleri yılda bir kere olmak üzere uygulanır ve üst yönetim ile sonuçlar değerlendirilerek gerekli iyileştirme çalışmaları başlatılır. Sonuçları panolarda tüm personele duyurulur.
Hastanemizde 8 tane görüş öneri ve memnuniyet kutusu bulunmakta olup kutulardan çıkan tüm bildirimleri Kalite Yönetim Direktörlüğü değerlendirir ve sorunu çözümlemesi için ön görülen birim sorumlusuna yönlendirilir. Her ay olmak üzere bildirimler Öneri- Görüş Değerlendirme Kurulu tarafından değerlendirilir ve bildirimler ile ilgili gerçekleştirilen faaliyetler görüşülür, sonuca bağlanması sağlanır. Teşekkür alan birim ve kişiler için teşekkür belgesi düzenlenerek panolarda teşekkür alan bölüm ve birimlere paylaşılarak tüm personele duyurulur.
KURUMSAL AMAÇ VE HEDEFLERE YÖNELİK ÇALIŞMALAR
Hastanemizde mevcut olan klinikler, laboratuvarlar, poliklinikler ve idari birimler yıllık olarak hedeflerini belirler ve 6 ay sonra geri bildirimle ne aşamada olduğu tespit edilir. Yıl sonunda belirlenen hedeflerin sonuçları tespit edilir ve birimlerin hedeflerinin ne kadarının gerçekleşip gerçekleşmediği, ne kadarının devam ettiği kalite yönetim birimi tarafından analiz edilir ve sonuçlar Yönetimi Gözden Geçirme toplantısında tüm çalışanlara duyurulur.
NO | İSİM | ÇALIŞTIĞI BİRİMLER | ALDIĞI EĞİTİMLER |
SKS 6.1 | Diğer |
1. | Arzu
TAŞDEMİR |
Kalite Yönetim Direktörü | | |
2. | Aslı ÇATIKOĞLU | Sağlık Bakım Hizm. Müdür Yard. | | |
3. | Türkan BUĞDAYCI | Sağlık Bakım Hizmetleri Müdür Yard. | | |
4. | Didem KIRATLI | Sağlık Bakım Hizmetleri Müdür Yard. | | |
5. | Zeynep AKIN | Kalite Yönetim Birimi | | |
6. | Sevinç ÖZDEMİR | Çocuk Kardiyoloji Kliniği | | |
7. | Aysel YILMAZ | Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesi | | |
8. | Aslı SOĞANCI | Sosyal Pediatri | | |
9. | Nuriye TURGUT | Çocuk Yoğun Bakım | | |
10. | Saime YILDIRIM | Çocuk
KVC/Yoğun Bakım Sor. Hemş. | | |
11. | Nurdan OZAN KARKAŞ | Cerrahi Kliniği Sorumlu Hemşiresi | | |
12. | Emine AKTÜRK | Eğitim Hemşiresi | | |
13. | Yeliz ORUÇ | Enfeksiyon Hemşiresi | | |
14. | Rukiye BULUT | Ayaktan Tedavi Ünitesi | | |
15. | Selinay KAŞ | Poliklinik Sorumlu Hemşiresi | | |
16. | Sevgi Zekiye KONUK | Sarf Depo Sorumlusu | | |
17. | Elif YILMAZ | Eğitim Hemşiresi | | |
18. | Canan DİNÇ | Enfeksiyon Hemşiresi | | |
19. | Cansu KARASU | Hemato- Onkoloji Kliniği Sor. Hemşire | | |
20. | Asuman CEYLAN | Eğitim Birimi | | |
21. | Mehmet Eyüp KATMER | Acil Servis Sorumlu Hemşiresi | | |
22. | Mehmet PINAR | Acil Servis Sorumlu Hemşiresi | | |
23. | İlknur MERT | Yara Bakım ve Stoma Hemşiresi | | |
17 Eylül 2024